`
|
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021
1η Δράση - Δραστηριότητα (έως 11-2-2021)
Το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου Καινοτομεί
Οι δημιουργικές καινοτομίες των μαθητών/τριών με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού τους, Κ. Σαράντη Παναγιώτη αποτελούν κύκλο STEM εκπαίδευσης, που ολοκληρώθηκε στο Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου.
Δημοσίευση στη Ροδιακή στις 11-2-2021 (Σελίδα 14):
https://www.rodiaki.gr/article/452372/to-gymnasio-kalythiwn-rodoy-kainotomei
Λινκς για τα βίντεο στο youtube από τις κατασκευές SΤΕΜ:
https://www.youtube.com/watch?v=Fd4MCTcfba0
https://www.youtube.com/watch?v=jKALBI1eX6g&t=98s
https://www.youtube.com/watch?v=87MhCijquf4&t=51s
https://www.youtube.com/watch?v=DSRelMOuJOs&t=34s
2η Δράση - Δραστηριότητα (18-2-2021)
Ενημέρωση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα σχολικής Βίας και Εκφοβισμού
Οι υπεύθυνοι για την 'Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό' Κ. Καρτσώνη Βιργινία και Κ. Κούτρας Γεώργιος ενημέρωσαν - επιμόρφωσαν τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Καλυθιών Ρόδου με βάση όσα οι ίδιοι επιμορφώθηκαν στο: Πρόγραμμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως μέλοι Ο.Δ.Π. (Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) Δωδεκανήσου - 50 ωρών - των Πράξεων ‘‘Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού’’ των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» ΕΣΠΑ 2007-2013 (από 1-9-2015 έως 25-9-2015), του Υ.ΠΟ.Π.ΑΙ.Θ. (Αθήνα: 5-9-2015). Άξονες ενημέρωσης - επιμόρφωσης ΥΛΙΚΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΠΟΡΙΣΜΑΤΩΝ (ΜΕΤΑ-ΑΝΑΛΥΣΗ) ΓΙΑ ΤΗ ΣΒΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ, ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΕ ΜΙΚΡΟ, ΜΕΣΟ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΟΙ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ «ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ενημερώθηκαν - επιμορφώθηκαν: 1. ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ 2. Φάκελος υλικού για γονείς 3. Φάκελος υλικού για μαθητές (Γυμνάσιο)
3η Δράση - Δραστηριότητα (14-5-2021)
Συμμετοχή μαθήτριας της Γ΄ Τάξης, Όνου Μάρθας Γεωργίας με καλλιτεχνική δημιουργία στον Θεματικό Άξονα: «Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού», που πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου.
4η Δράση - Δραστηριότητα (17-5-2021) Ενημέρωση Γονέων σε θέματα σχολικής Βίας και Εκφοβισμού
Το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις και έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών όσο και στη διαδικασία μάθησης. Απώτερος σκοπός της παρούσας ενημέρωσης είναι να ενημερώσει και να κατευθύνει τους γονείς και την ευρύτερη οικογένεια σχετικά με το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού καθώς και να παρέχει πληροφόρηση για τους θεσμικούς φορείς στους οποίους μπορεί να καταφύγει η οικογένεια προκειμένου να αναζητήσει έγκυρη συνδρομή και στήριξη. Σύμφωνα με έρευνες ο ρόλος της οικογένειας είναι ιδιαίτερα σημαντικός όχι μόνο όσον αφορά στην πρόληψη του φαινομένου της σχολικής βίας αλλά και ως προς τη δυνατότητα αντιμετώπισής του. Όπως έχει διαπιστωθεί τα παιδιά που δρουν ως θύτες, ως τα άτομα δηλαδή που ασκούν σχολική βία σε άλλα άτομα, βιώνουν συνήθως συγκρούσεις σε ένα δυσλειτουργικό οικογενειακό περιβάλλον, χάνουν το ενδιαφέρον τους για τα μαθήματα και ενώ νιώθουν ότι απειλούνται στο σπίτι, υιοθετούν στο σχολείο τον ρόλο του «δυνατού». Αντίστοιχα τον ρόλο του «θύματος», δηλαδή του παιδιού που γίνεται αποδέκτης της σχολικής βίας, συχνά ευνοεί η υπερπροστασία των γονέων ενισχύοντας την αρνητική εικόνα του παιδιού στο σχολείο, καθώς αυτό συχνά νιώθει ανεπαρκές και αδύναμο. Έτσι το υπερπροστατευμένο παιδί συχνά αποδυναμώνεται βιώνοντας αγωνία και άγχος σε επερχόμενες συγκρούσεις με τους συμμαθητές του. Τι είναι όμως η σχολική βία; Σε μια προσπάθεια να ορίσουμε το φαινόμενο θα υποστηρίζαμε σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες ότι εκφοβισμό υφίσταται ένα άτομο όταν εκτίθεται επανειλημμένα και όχι σε μεμονωμένες περιπτώσεις σε αρνητικές ενέργειες ενός ή περισσότερων ατόμων με σκοπό την πρόκληση σωματικού ή ψυχικού πόνου. Οι μορφές που είναι αναγνωρίσιμες στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι ποικίλες και διαφέρουν ως προς τον τρόπο εκδήλωσής τους. Έτσι ως σημαντικές μορφές άσκησης βίας έχουν καταγραφεί ο σωματικός, ο λεκτικός εκφοβισμός, ο εκφοβισμός με εκβιασμό, ο έμμεσος ή κοινωνικός εκφοβισμός με σκοπό την κοινωνική απομόνωση του ατόμου, ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός μέσω του διαδικτύου, ο ρατσιστικός και ο σεξουαλικός εκφοβισμός που μπορεί να κορυφωθεί με το φαινόμενο των σεξουαλικών επιθέσεων. Επιστρέφοντας στους ρόλους που ενσαρκώνουν τα άτομα σε ένα περιστατικό σχολικής βίας αξίζει να σημειωθούν ορισμένα χαρακτηριστικά αυτών, που καθιστούν αναγνωρίσιμες συγκεκριμένες συμπεριφορές. Ξεκινώντας με τον ρόλο του θύτη κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί ότι σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες πρόκειται για παιδιά που συνήθως έχουν βιώσει προσωπική τραυματική εμπειρία που μπορεί να περιλαμβάνει κακή μεταχείριση ή ένα περιστατικό εκφοβισμού. Συνήθως τα εν λόγω άτομα έχουν υιοθετήσει ως πρότυπο την επιθετική συμπεριφορά είτε από το οικείο περιβάλλον τους, είτε μέσα από την τηλεόραση ή τα βιντεοπαιχνίδια. Είναι εξοικειωμένα με την σκληρή φυσική πειθαρχία από το οικογενειακό τους περιβάλλον, που κάποιες φορές ενδέχεται να περιλαμβάνει και σωματικές ποινές, ενώ πολλές φορές επιλέγουν τον εκφοβισμό ως μέσο ανάληψης ρόλων εξουσίας, ιδιαιτέρως αν προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα προκειμένου να ανυψώσουν το κοινωνικό τους επίπεδο. Πρόκειται για άτομα που χαρακτηρίζονται ως επιθετικά ή σκληρά, χωρίς αίσθημα συμπόνοιας απέναντι στα θύματά τους, με επίγνωση της βλάβης που προκαλούν σε αυτά, ενώ συνήθως οι σχολικές επιδόσεις του είναι ιδιαιτέρως χαμηλές. Στον αντίποδα του ρόλου του θύτη βρίσκεται ο ρόλος του θύματος. Πρόκειται για άτομα, των οποίων συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, τα διαφοροποιούν από το σύνολο των μαθητών και τα απομακρύνουν από τα αποδεκτά κοινωνικά πρότυπα της ομάδας των συνομηλίκων. Είναι άτομα που αποκλίνουν από το προφίλ του θύτη καθώς είναι ήσυχα, δειλά, φοβισμένα, εσωστρεφή, ιδιαιτέρως ευαίσθητα, συνήθως δεν έχουν φίλους, δυσκολεύονται σε θέματα διεκδίκησης, δεν θα παραπονεθούν σε περίπτωση κακής συμπεριφοράς απέναντί τους. Οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού στην περαιτέρω ζωή των θυμάτων κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικές και κάποιες φορές ανυπολόγιστες. Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες τα θύματα εκφοβισμού ενδέχεται να παρουσιάσουν σημαντικές ελλείψεις στην ενήλικη ζωή τους, όσον αφορά στην ικανοποιητική διεκπεραίωση των κοινωνικών τους ρόλων, στην ικανότητα ανάληψης ευθυνών και στη σύναψη διαπροσωπικών σχέσεων. Οι τελευταίοι συμμετέχοντες σε ένα περιστατικό εκφοβισμού, οι οποίοι ωστόσο διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην εξέλιξη του περιστατικού, είναι οι παρατηρητές. Ως παρατηρητής θεωρείται το άτομο εκείνο που, ενώ διαφοροποιείται από τους ρόλους του θύτη ή του θύματος, γνωρίζει ή παρακολουθεί το περιστατικό χωρίς να συμμετέχει ενεργά σε αυτό. Ο ρόλος τους είναι ιδιαίτερα σημαντικός, όπως προαναφέρθηκε, καθώς η δραστηριοποίηση ή η αδράνεια τους μπορεί να επηρεάσει την έκβαση του συμβάντος υπέρ ή κατά του θύματος ή του θύτη ανάλογα με τη θέση που θα λάβουν απέναντι στο περιστατικό. Ερχόμενοι στον ρόλο της οικογένειας στο θέμα της αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, αυτός κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικός τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και σε επίπεδο παρέμβασης. Οι γονείς πρέπει καταρχάς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να καθορίσουν τα προσωπικά τους όρια και τα επίπεδα αντοχής τους, ώστε να μπορέσουν να τα διαχειριστούν και να τα υπερασπιστούν. Τα παιδιά είναι σημαντικό να κατανοήσουν ότι πρέπει να σπάνε τη σιωπή τους και να μιλούν για περιστατικά βίας που συμβαίνουν στο σχολείο τους, στα οποία μπορεί τα ίδια να διαδραματίζουν ρόλο θύματος ή παρατηρητή. Οι γονείς πρέπει να ενημερώσουν τα παιδιά τους ότι έχουν δικαίωμα να ζητήσουν βοήθεια από τους ίδιους, τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, καθώς και από τους συμμαθητές τους, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η επιθετικότητα άλλων παιδιών. Έτσι απαραίτητη θεωρείται η καλή και ουσιαστική επικοινωνία γονιού – παιδιού, η ύπαρξη εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας, η συνεχής ενημέρωση του γονιού για το που βρίσκεται το παιδί όταν απουσιάζει από το σπίτι και ποιους συναναστρέφεται και τέλος με ποιους έχει τεταμένες σχέσεις στο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου οι γονείς να αναλάβουν δράση σε θέματα σχολικού εκφοβισμού, αναφέρονται στη συνέχεια οι πιο συχνές ενδείξεις σε περίπτωση που το παιδί τους έχει πέσει θύμα σχολικής βίας. Συνήθως τα παιδιά θύματα είναι κακοδιάθετα, συνεσταλμένα, ή κλαμένα και εφευρίσκουν συχνά δικαιολογίες για να μην βρεθούν στο σχολικό περιβάλλον, όπως πονοκεφάλους, ή πόνους στην κοιλιακή χώρα ή στο στομάχι. Φαίνονται αναστατωμένα μετά τη χρήση του κινητού τους τηλεφώνου ή του διαδικτύου και είναι απρόθυμα να μιλήσουν για τις διαδικτυακές τους συναναστροφές. Φέρουν σημάδια στο σώμα τους και ανεξήγητες εκδορές και παρουσιάζουν αλλαγές στις διατροφικές τους συνήθειες. Επιστρέφουν από το σχολείο με φθαρμένα ρούχα ή αντικείμενα, απώλεια χρημάτων και έχουν ανήσυχο ύπνο. Αν κάποιο παιδί έχει πέσει θύμα εκφοβισμού είναι ιδιαιτέρως σημαντικό ο γονιός να διατηρήσει τη ψυχραιμία του, να ηρεμήσει το παιδί και να το διαβεβαιώσει ότι η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί. Η άμεση βοήθεια, η επικοινωνία με το σχολείο καθώς και η επικοινωνία με έναν ειδικό ψυχικής υγείας κρίνονται ως αναγκαίες κινήσεις. Σε περίπτωση που οι γονείς ενημερωθούν από τρίτους ή φέρουν βάσιμες υποψίες ότι το παιδί τους εκφοβίζει κάποιο άλλο παιδί είναι πολύ σημαντικό να προσεγγίσουν το παιδί τους και να προσπαθήσουν με ηρεμία να εκμαιεύσουν τη δική του «αλήθεια». Σε περίπτωση που το παιδί – θύτης αρνείται να μιλήσει μπορεί ο γονιός να το ενημερώσει σχετικά με τις πληροφορίες που έλαβε, αποκρύπτοντας ωστόσο την ταυτότητα του πληροφοριοδότη, διαβεβαιώνοντάς το ότι είναι σημαντικό να μοιραστεί το πώς ξεκίνησε η συγκεκριμένη συμπεριφορά και το πώς αισθάνεται με αυτό που συμβαίνει. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί ότι ο γονιός δεν θα πρέπει να αναζητήσει το γιατί, την αιτία της πράξης του παιδιού του, προκειμένου να αποφευχθεί ο καταλογισμός ευθυνών στο παιδί και η ενοχοποίησή του. Η επικοινωνία με το σχολείο και η αναζήτηση ειδικού προς βοήθεια κρίνονται και σε αυτή τη περίπτωση αναγκαίες κινήσεις από πλευράς γονιού. Ας μην αγνοούμε ότι τα φαινόμενα εκφοβισμού δεν αντιμετωπίζονται μεμονωμένα. Χρειάζεται ολιστική αντιμετώπιση και συνεργασία σχολείου, μελών της κοινότητας, γονέων και μελών της διευρυμένης οικογένειας των παιδιών και των νέων. Έτσι δημιουργείται ένα υγιές και υποστηρικτικό περιβάλλον που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου του εκφοβισμού, ώστε οι μαθητές να αισθάνονται ασφαλείς σε όλους τους χώρους του σχολείου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ · Δίκτυο πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού http://stop-bullying.sch.gr/ · Δίκτυο κατά της βίας στο σχολείο http://www.antibullyingnetwork.gr/Default.aspx · Πρόγραμμα STOP στην ενδοσχολική βία http://www.antibullying.gr/index.php · Πρόγραμμα Safer Internet https://www.saferinternet.gr/index.php
ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ · Συνήγορος του παιδιού https://www.synigoros.gr/paidi/ · Ηλεκτρονικός εκφοβισμός τηλ: 2106476464, 2106476000
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ · Χαμόγελο του παιδιού τηλ: 2107609550, E-mail: school@hamogelo.gr · Ό,τι κι αν περνάς είμαστε δίπλα σου τηλ: 8018011177 (Δευτέρα με Παρασκευή 09:30 - 20:30)
Πηγή: Φάκελος Υλικού για Γονείς. Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού. (2015). Αθήνα: Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου - Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2003-2004[Πράξη Συλλόγου καθηγητών: 19-1/10/2003]
1. «Πρωτότυπες Κατασκευές Ξεχασμένων παιχνιδιών» Με συντονιστές την κ. Παπαδοπούλου Αικατερίνη και την κ. Μαυροπούλου Ευδοκία.
2. 2.1. «Ασπρόμαυρη φωτογραφία» με συντονιστές τον κ. Σολδάτο Θωμά και τον κ. Σταυρίδη Νικήτα. 2.2 «Δημιουργία ιστοσελίδας του σχολείου» με συντονιστές τον κ. Σολδάτο Θωμά και τον κ. Γιαντσίδη Γεωργίο.
3. «Μουσείο Οπτικής Γυμνασίου Καλυθιών» με συντονιστές τον κ. Γιανσίδη Γεώργιο και τον κ. Σταυρίδη Νικήτα.
4. «Ελληνική παραδοσιακή μουσική και τραγούδια στο Δήμο Καλλιθέας» με συντονιστές την κ. Μάτση Χριστίνα και τον κ. Μπρόκο Αντώνιο.
[Πράξη Συλλόγου καθηγητών: 19-8/10/2004Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέματα:
Προγράμματα Αγωγής Υγείας με θέματα:
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας με θέματα:
Πολιτιστικά προγράμματα:
Πράξη Συλλόγου καθηγητών: 22-27/10/2005Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέματα:
Προγράμματα Αγωγής Υγείας με θέματα:
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας με θέματα:
Πράξη Συλλόγου καθηγητών: 20η της 9-10/2006Προγράμματα: Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέματα:
Προγράμματα : Αγωγής Υγείας-αγωγής του καταναλωτή- κυκλοφοριακής αγωγής, με θέματα:
Προγράμματα: Αγωγής Σταδιοδρομίας με θέματα:
3. "Πρώτες βοήθειες-Αντιμετώπιση περιστατικών -περιεχόμενα σχολικού φαρμακείου"με υπεύθυνους καθηγητές τους: α) κ. Κούτρα Γεώργιο [ΠΕ11]και β) τον κ.Παρίσση Γεώργιο [ΠΕ11] 4. "Διατροφή -καταναλωτής-Περιβάλλον"με υπεύθυνες καθηγήτριες τις: α) κ. Παλάσκα Μαρία[ΠΕ02] και β) την κ. Παπαδοπούλου Αικατερίνη[ΠΕ06]
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας… Το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου έδωσε το παρόν για πρώτη φορά σε Tελικό το σχολικό έτος 2007-2008, στο σχολικό πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Γυμνασίων χωριών Ρόδου. Συγκεκριμένα τα παιδιά μέσα στα πλαίσια του “ Ευ Αγωνίζεσθαι” επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και με συλλογική προσπάθεια κατάφεραν να εκπροσωπήσουν το σχολείο τους επάξια. Το “Ευ Αγωνίζεσθαι” είναι μια θετική ιδέα. Ενσωματώνει τις ιδέες της φιλίας, της αξιοπρέπειας, του σεβασμού προς τους άλλους, της καλής συμπεριφοράς και των ίσων ευκαιριών. Η διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς πάνω σε ηθικές αρχές και με τα βιώματα που εμπεριέχονται στο ευ αγωνίζεσθαι, θα ατσαλώσει τη θέληση και το χαρακτήρα της για τίμιο αγώνα και έντιμη κοινωνική ζωή. Θα θεμελιώσει ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ μας. Το σχολικό έτος 2007-2008 έφτασαν στο Tελικό νικώντας το Γεννάδι με 4-2 [γκολ: Κεπέρης Παναγιώτης (2), Ευθυμίου Ιωάννης (1), Τσούλλος Γεώργιος (1)] και το Παραδείσι με 6-4 [γκολ: Ευθυμίου Ιωάννης (2), Κεπέρης Παναγιώτης (1), Γεννημαχλελής Ηλίας (1), Τσούλλος Γεώργιος (1), Βασίλεβ Νικολάϊ (1)]. Παίκτες για το σχολικό έτος 2007-2008: Μπερερής Γεώργιος (Τέρμα), Ευθυμίου Ιωάννης, Τσίττας Νικόλαος, Τσούλλος Γεώργιος (Αρχηγός), Κώτης Ελευθέριος, Γεννημαχλελής Ηλίας, Κεπέρης Παναγιώτης, Βασίλεβ Νικολάϊ, Μπουσγκιοκάϊ Ταουλάντ, Παπασταμάτης Βασίλειος, Σαββούλης Κορνήλιος, Στέλλας Μιχαήλ, Βαλτογιάννης Γεράσιμος, Τσαμπίκος Παναγιώτης, Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος (Τέρμα), Κωστομοίρης Δημήτριος, Μίσκο Ιωάννης. Προπονητής Γυμνασίου: Κούτρας Γεώργιος (Καθηγητής Φυσικής Αγωγής).
&&&
Πράξη Συλλόγου καθηγητών: 13η της 14-10/2008 Προγράμματα : 1. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (5 προγράμματα):, με θέματα:
2. Αγωγής Υγείας (1 πρόγραμμα): με θέμα:
&&&
ΗΜΕΡΑ ΓΑΛΛΟΦΩΝΙΑΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας…!!!!! Το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου έδωσε το παρόν σε Ημιτελικό το σχολικό έτος 2008-2009, στο σχολικό πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Γυμνασίων χωριών Ρόδου. Το σχολικό έτος 2008-2009 έφτασαν στον Ημιτελικό νικώντας τα Μάσσαρι με 3-0 [γκολ: Κεπέρης Παναγιώτης (2), Γεννημαχλελής Ηλίας (1)] και την Αρχάγγελο με 5-0 [γκολ: Γεννημαχλελής Ηλίας (2), Στελλάς Μιχαήλ (1), Μίσκο Ιωάννης (1), Παπασταμάτης Βασίλειος (1)]. Παίκτες για το σχολικό έτος 2008-2009: Γεννημαχλελής Ηλίας (Αρχηγός), Πασόπουλος Δημήτριος, Μίσκο Ιωάννης, Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος (Τέρμα), Κεπέρης Παναγιώτης (Αρχηγός), Ορφανός Γεώργιος, Ορφανός-Σόλμπεργκ Ανδρέας, Στελλάς Μιχαήλ, Τσίκκης Αργύρης, Βαλτογιάννης Γεράσιμος, Μανιάς Σέργιος, Παπασταμάτης Βασίλειος, Κωστομοίρης Δημήτριος, Ροδίτης Κωνσταντίνος, Δεληγιάννης Στυλιανός, Μπερερής Γεώργιος (Τέρμα), Κουφάλης Γεώργιος. Προπονητής Γυμνασίου: Κούτρας Γεώργιος (Καθηγητής Φυσικής Αγωγής).
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2009-10
[Πράξη Συλλόγου καθηγητών: 17-30/10/2009Α. Προγράμματα: Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης(5) με θέματα:
Β. Προγράμματα: Αγωγής Υγείας (1 πρόγραμμα) με θέμα:
Γ. ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ
5. Συμμετοχή κλιμακίου μαθητών στην τελική εκδήλωση λήξης των περιβαλλοντικών προγραμμάτων.Συνόδεψαν οι καθηγήτριες κ.Παπαλαζάρου Ελένη (Μαθηματικός) και η κ.Παπαδοπούλου Κατερίνα(Αγγλικής φιλολογίας). 6. Ημέρα ανακύκλωσης στις 22-3-2010.Συγκέντρωση αντικειμένων προς ανακύκλωση.Υπεύθυνη η πραγματικά άξια συνάδελφος κ.Λαζαρίδου Ελένη (Αγγλικής φιλολογίας), η οποία δούλεψε όλο το χρόνο και έστειλε προς ανακύκλωση τόνους χαρτιού,χαλασμένους Η/Υ,μπουκάλια,μπαταρίας και πολλά άλλα.Είναι παράδειγμα προς μίμηση!! Μπράβο Ελένη!! ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 7. Εκδρομή στη βουλή των ελλήνων 5/2/2010-8/2/2010 δες. 8. Στις 20-4-2010 στο σχολείο μας προσήλθε καταξιωμένος σκιτσογράφος και συνομίλησε με τα παιδιά για την τέχνη της σκιτσογραφίας και όχι μόνο.... 9. Την Κυριακή 9 Μαϊου 2010 στο χώρο του σχολείου μας από τις 17:00 εώς 19:30 πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα εκδηλώσεων με:
10.Τελική ολοήμερη εκρομή στη Χάλκη πραγματοποιήθηκε από το σχολείο μας στις 6-5-2010.Αρκετοί συνοδοί καθηγητές και 171 μαθητές! Περάσαμε καταπληκτικά!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας…!!! Το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου έδωσε το παρόν σε Ημιτελικό το σχολικό έτος 2009-2010, στο σχολικό πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Γυμνασίων χωριών Ρόδου. Το σχολικό έτος 2009-2010 έφτασαν στο Ημιτελικό νικώντας το Κολλέγιο Ρόδου με 5-1 [γκολ: Κωστομοίρης Δημήτριος (2), Ορφανός-Σόλμπεργκ Ανδρέας (2), Βαλτογιάννης Γεράσιμος (1)] και το Αφάντου με 5-2 [γκολ: Κωστομοίρης Δημήτριος (2), Ορφανός-Σόλμπεργκ Ανδρέας (2), Παπασταμάτης Βασίλειος (1)]. Παίκτες για το σχολικό έτος 2009-2010: Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος (Τέρμα), Κουφάλης Γεώργιος, Βαγιανός Εμμανουήλ, Κεπέρης Αλέξανδρος, Ροδίτης Κωνσταντίνος-Παναγιώτης του Σταυρού, Κωστόπουλος Εμμανουήλ, Καλόψυχος Μιχαήλ, Ορφανός-Σόλμπεργκ Ανδρέας, Ροδίτης Κωνσταντίνος του Βασιλείου-Τσαμπίκου, Καφετζής Δημήτριος, Βαλτογιάννης Γεράσιμος, Παπασταμάτης Βασίλειος, Μανιάς Σέργιος, Συμιακάκης Γεώργιος, Κωστομοίρης Δημήτριος (Αρχηγός), Τζάρτζαλος Απόστολος (Τέρμα). Προπονητής Γυμνασίου: Κούτρας Γεώργιος (Καθηγητής Φυσικής Αγωγής).
TTT
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2010-΄11 [Πράξη Συλλόγου καθηγητών: 27/10/2010-ΠΡΑΞΗ 18η ]
ΕΡΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΥΘΙΩΝ ΣΤΙΣ 14-5-2011 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ (ΠΕ08)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΘΙΩΝ ΡΟΔΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2010 - 2011 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΑΣ
φωτογραφίες από το πρόγραμμα:
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας… Το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου έδωσε το παρόν σε Τελικό το σχολικό έτος 2010-2011, στο σχολικό πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Γυμνασίων χωριών Ρόδου. Το σχολικό έτος 2010-2011 έφτασαν στο Τελικό νικώντας το Αφάντου με 2-2 (πέναλτι 10-9 τελικό) [γκολ: Καφετζής Δημήτριος (2)] και το Γεννάδι με 3-2 [γκολ: Καφετζής Δημήτριος (1), Κουφάλης Γεώργιος (1), Πολίτης Απόστολος (1)]. Παίκτες για το σχολικό έτος 2010-2011: Ηλίας Αλέξανδρος-Πέτερ (Τέρμα), Κιόττου Νικόλαος, Ρουμελιώτης Κωνσταντίνος, Τσαλίκης Σταμάτιος, Κουφάλης Γεώργιος (Αρχηγός), Κωστόπουλος Εμμανουήλ, Καλόψυχος Μιχαήλ, Καφετζής Δημήτριος (Αρχηγός), Σαρικάς Ηλίας, Αντωνάς Ευστάθιος, Σαββούλης Τιμόθεος, Κώστας Παναγιώτης, Πολίτης Απόστολος, Σχοιναράκης Εμμανουήλ-Πασχάλης, Χατζηγιάννης Αναστάσιος-Άγγελος, Στελλάς Παύλος, Τζάρτζαλος Απόστολος (Τέρμα). Προπονητής Γυμνασίου: Κούτρας Γεώργιος (Καθηγητής Φυσικής Αγωγής). ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-΄12
ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ 2012 Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012, ο Σύλλογος των καθηγητών του Γυμνασίου Καλυθιών έκοψε την πίτα για το Νέο Έτος στην ταβέρνα "Μιμάκος" στις καλυθιές. Το φλουρί της πίτας το βρήκε ο δ/ντής του σχολείου κ.Ντανάς Αλέξανδρος του οποίου ευχόμαστε καλή χρονιά και καλή συνεργασία με τον Σύλλογο των εκπαιδευτικών για το καλό των μαθητών μας και της παιδείας γενικότερα. Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από τη συνάντηση αυτή. Συγχαρητήρια !!!! στους μαθητές Ποδοσφαίρου του Γυμνασίου Καλυθιών ! Το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου έδωσε το παρόν για πρώτη φορά σε Τελικό το σχολικό έτος 2011-2012, στο σχολικό πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Γυμνασίων Δωδεκανήσου. Το σχολικό έτος 2011-2012 έφτασαν στο Τελικό νικώντας το Γυμνάσιο Μασσάρων Ρόδου με 7-0 [γκολ: Ντέτσικας Δημήτριος (1), Στελλάς Παύλος (1), Καλόψυχος Μιχαήλ (2), Σαββούλης Τιμόθεος (1), Τσαλίκης Σταμάτιος (2)], το 1ο Γυμνάσιο Ρόδου με 2-0 [γκολ: Κιόττου Νικόλαος (1), Τσαλίκης Σταμάτιος (1)], το Γυμνάσιο Κρεμαστής Ρόδου με 1-0 [γκολ: Τσαλίκης Σταμάτιος (1)] και χάνοντας με 2-1 από το 5ο Γυμνάσιο Ρόδου ύστερα από συγκλονιστικό αγώνα [γκολ: Σαββούλης Τιμόθεος (1)]. Παίκτες Γυμνασίου Καλυθιών Ρόδου: Αντωνάς Σταμάτιος, Κιόττου Νικόλαος, Ηλίας Αλέξανδρος-Πέτερ (Τέρμα), Ρουμελιώτης Κωνσταντίνος, Ντέτσικας Δημήτριος, Ροδίτης Αλέξανδρος, Φερχάτι Παναγιώτης (Τέρμα), Φερχάτι Κωνσταντίνος, Σκέντζος Στέφανος-Γεώργιος, Τσαλίκης Σταμάτιος, Καλόψυχος Μιχαήλ, Αντωνάς Ευστάθιος, Σαββούλης Τιμόθεος, Τζάρτζαλος Απόστολος, Στελλάς Παύλος (Αρχηγός). Προπονητής Γυμνασίου: Κούτρας Γεώργιος (Καθηγητής Φυσικής Αγωγής). Κοιτάζοντας στα μάτια αυτά τα παιδιά πίστεψα ότι αξίζουν κάτι περισσότερο από ένα διδακτικό μάθημα, μια καινοτομία, ένα διάβασμα στο σπίτι. Έπρεπε να βιώσουν ένα μακρύ ταξίδι ζωής γεμάτο περιπέτειες και εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή που άρχισε να συνθέτεται η ομάδα του ποδοσφαίρου στο σχολείο μας ένιωσα ότι αυτό το ταξίδι έπρεπε να είναι ευχάριστο, παιδαγωγικό, δημιουργικό, μέσα στα πλαίσια ενός σχολείου, ενός, δηλαδή, ζωντανού κυττάρου της κοινωνίας μας που υπάρχει για να προσφέρει, ζει για να εξελίσσεται και αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνικής μας ύπαρξης. Το ταξίδι δεν ήταν εύκολο γιατί εμπλέκονταν σ’ αυτό παιδιά με ευαισθησίες, συναισθήματα, ορμές, διαφορετικές προσωπικότητες και ιδεολογίες, μέσα σε ένα συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον όπου η επίτευξη των στόχων επέρχεται με ανατροφοδότηση, ώστε να υπάρξει ποιότητα στην αθλητική μάθηση, ισορροπία μεταξύ των αντίθετων δυνάμεων, ώστε να επέλθει μια κατάσταση ηρεμίας και αρμονίας, προσαρμογής των παιδιών σε νέες καταστάσεις και δεδομένα που πρέπει να αφομοιώσουν με σωστό τρόπο και να οδηγηθούν στην αλλαγή που θα τους βοηθήσει να συνυπάρχουν αρμονικά. Οι μαθητές που συμμετείχαν στην ποδοσφαιρική ομάδα τα κατάφεραν γιατί έδειξαν θέληση, πάθος, αποφασιστικότητα, υπομονή και επιμονή σε μια προσπάθεια μέσα από την ψυχή τους, εκφράζοντας τα ιδανικά και τις προσδοκίες τους για ένα καλύτερο μέλλον. Τους ευχαριστώ για τον καλύτερο εαυτό που επέδειξαν και την επιτυχία που χάρισαν στο σχολείο τους κάνοντας υπερήφανους τους καθηγητές/τριες και τους γονείς τους! Πάντα άξιοι να είναι και να διακρίνονται! Ο προπονητής τους … Κούτρας Γεώργιος
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ 2012-΄14 ΜΑΘΗΤΩΝ & ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ "ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ" (ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ...) Έργα μαθητών, υπό την επίβλεψη των καθηγητών της τεχνολογίας κ. Σαράντη Παναγιώτη και των εικαστικών, κ. Τσέβη Επαμεινώνδα & κ. Μαυροπούλου Εύης. Τα έργα της τεχνολογίας φιλοξένησε η ΕΡΤ1 πριν σιγήσει για... πάντα (βλέπε τις σχετικές φωτογραφίες και το video που παρουσιάστηκε στη ΕΡΤ) Συγχαρητήρια στους κ.κ. καθηγητές!!!
«Προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων Γυμνασίου Καλυθιών, Σχ. Έτους 2012-2013 » 1. Περιβαλλοντικής αγωγής: α/ Παραδοσιακές καλλιέργειες του τόπου μας με παρελθόν: αμπέλι και ξερά σύκα. Έχουν μέλλον; (Υπεύθυνος εκπ/κός: Κώστας Γεώργιος (ΠΕ03)). β/ «Ο Αλουμινούλης» Πρότυπη κατασκευή για τη συλλογή αλουμινένιων κουτιών από αναψυκτικά. (Υπεύθυνος εκπ/κός: Σαράντης Παναγιώτης (ΠΕ17)). 2. Αγωγής Υγείας: Χορός και παιχνίδι. Έκφραση ζωής, αλληλοσεβασμού, αποδοχής και συνεργασίας (Υπεύθυνη εκπ/κός: Τζιμούλη Ειρήνη (ΠΕ11)). 3. Πολιτιστικών θεμάτων: α/ Γνωριμία με τον γερμανικό πολιτισμό (Υπεύθυνη εκπ/κός: Καρανικόλα Κατερίνα (ΠΕ07)). β/ Ανθρωπιστικές αξίες του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού (Υπεύθυνη εκπ/κός: Λιόλιου Βασιλική (ΠΕ05)«Προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων Γυμνασίου Καλυθιών, Σχ. Έτους 2013-2014» Α. Προγράμματα περιβαλλοντικής αγωγής (2)
Β. Προγράμματα αγωγής και υγείας (2)
Γ. Προγράμματα πολιτιστικών θεμάτων (2)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού καθιερώνεται η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος και εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου». Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού θα συνδέεται κάθε σχολικό έτος με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού πεδίου που θα υλοποιείται μέσα από τον σχολικό αθλητισμό. Για τη φετινή σχολική χρονιά ο θεματικός άξονας είναι «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι». Την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού δεν θα πραγματοποιηθούν μαθήματα και σε κάθε σχολείο της χώρας (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) θα διεξαχθούν ενδοσχολικοί Αγώνες Αθλοπαιδείας, σε αθλήματα που θα επιλέξει ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από εισήγηση των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής του σχολείου, με τη σχετική μέριμνα για τις διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης. Βασική επιδίωξη των σχολικών αγώνων στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν να αποκομίζουν από την κάθε διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας, που ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης.Το σχολείο μας σχεδίασε και πραγματοποίησε τις παρακάτω δράσεις:
13η Οκτωβρίου 2014: Διεθνής Ημέρα για τη Μείωση των Επιπτώσεων των Φυσικών Καταστροφών
Τη
Δευτέρα, 13/10/2014 με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μείωσης
των Επιπτώσεων των Φυσικών Καταστροφών, ο Οργανισμός Αντισεισμικού
Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) είχε ζητήσει με έγγραφό
του την πραγματοποίηση άσκησης σεισμού στα σχολεία
(Το σχολείο μας έχει συντάξει πλάνο ετοιμότητας που έχει αναρτηθεί στην
αρχική σελίδα μας). Η άσκηση έγινε με απόλυτη επιτυχία και στόχος της ήταν η
ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων του σεισμού μέσω ενεργειών
πρόληψης και ετοιμότητας.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
ΑΝΩΜΑΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ! ΣΤΙΣ 07-11-2014.
ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Το σχολείο μας εγκαινίασε την
ανακαινισμένη του δανειστική βιβλιοθήκη
Μέσα σε κλίμα συναισθηματικής φόρτισης, με τη συγκίνηση διάχυτη παντού,
πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2014, στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΚΑΛΥΘΙΩΝ ΡΟΔΟΥ, τα εγκαίνια της ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΜΕΝΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
του σχολείου, η οποία πήρε το όνομα της πρόωρα χαμένης αλλά παρούσας στη μνήμη
όλων ΑΝΘΗΣ ΟΡΓΕΤΤΑ-ΜΠΑΛΑΚΗ.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιάννης
Φλεβάρης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ. κ. Στέφανος Κυριαζής, Γεώργιος Σαρίκας και
Μιχάλης Σταυρής, ο Πρόεδρος των Καλυθιών κ. Μιχάλης Καφετζής, οι εκπρόσωποι της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ. κ. Παναγιώτης Αντωνάς, Σάββας Κώστας και Σταματία
Βαγιανού-Τσέλιου, ο Διευθυντής του Γυμνασίου Καλυθιών κ. Αλέξανδρος Ντανάς, ο
Υποδιευθυντής κ. Θωμάς Σολδάτος και όλοι οι καθηγητές. Διάβασε
περισσότερα στο παρακάτω link:
http://www.rodiaki.gr/article/298500/to-gymnasio-kalythiwn-egkainiase-thn-anakainismenh-toy-daneistikh-bibliothhkh#ixzz3MuLpJmHr
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Παπαδομαρκάκης Ιωάννης, επισκέφτηκε το Γυμνάσιο Καλυθιών την Τετάρτη 11/3/2015 και μίλησε στην περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου, η οποία αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ τάξης Γυμνασίου. Η παρουσίαση είχε θέμα τις Ιαματικές Πηγές της Καλλιθέας. Η εκδήλωση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούνται στο σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2014 – 2015 από τις φιλολόγους Κυριακάκη Χαρά & Μπουμπάκη Μαρίνα με θέμα τις Πηγές Καλλιθέας. Συγκεκριμένα οι τίτλοι των περιβαλλοντικών προγραμμάτων είναι οι εξής:
Α. Η Ιταλική Αρχιτεκτονική στην Καλλιθέα της Ρόδου. Β. Πηγές Καλλιθέας: πηγή ζωής και αειφορικής ανάπτυξης του τόπου μας.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017
Καλυθιές 24-07-2017
Συγχαρητήρια στους μαθητές του Γυμνασίου Καλυθιών
Στόχος των αθλητικών αγώνων δεν είναι η νίκη, αλλά η συμμετοχή και η ευγενής άμιλλα μεταξύ των μαθητών, δηλαδή ο θεμιτός ανταγωνισμός και η καλοπροαίρετη προσπάθεια για διάκριση και υπεροχή. Στην ουσία όμως με τη συμβολή και της φυσικής αγωγής, η ευγενής άμιλλα κατασταλάζει στην κουλτούρα της νεολαίας ως συνείδηση για κάθε δραστηριότητα. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου έδωσε το παρόν στη 1η Περιφερειακή Μαθητιάδα Αθλητισμού και Πολιτισμού Νοτίου Αιγαίου, τη Δευτέρα 22 Μαΐου 2017, στο χώρο του Αθλητικού Κέντρου Καλλιπάτειρα και κατάφερε να φτάσει στον Τελικό Ποδοσφαίρου Αγοριών.
Παίκτες - μαθητές Γυμνασίου Καλυθιών Ρόδου: Σαββούλης Αναστάσιος (αρχηγός), Γρηγορίου Νικόλαος, Πετράς Χρήστος, Ιντρίζι Ίγκλι, Λυκοπάντης Φραγκίσκος, Κασταμούλας Χαράλαμπος, Ζαννάκης Σταύρος, Παπαγεωργίου Στέφανος. Αγώνες: Γυμνάσιο Καλυθιών - Γυμνάσιο Ιαλυσού (5-2), Γυμνάσιο Καλυθιών - 2ο Γυμνάσιο (15-3), Γυμνάσιο Καλυθιών - 1ο Γυμνάσιο (0-0), Γυμνάσιο Καλυθιών - Γυμνάσιο Παραδεισίου (8-1). Στον Τελικό το Γυμνάσιο Καλυθιών αντιμετώπισε το 1ο Γυμνάσιο (0-0 κανονική διάρκεια) και ηττήθηκε 4-3 στα πέναλτι.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στην ποδοσφαιρική ομάδα τα κατάφεραν γιατί έδειξαν θέληση, πάθος, αποφασιστικότητα, υπομονή και επιμονή σε μια προσπάθεια μέσα από την ψυχή τους, εκφράζοντας τα ιδανικά και τις προσδοκίες τους για ένα καλύτερο μέλλον. Τους ευχαριστώ για τον καλύτερο εαυτό που επέδειξαν και την επιτυχία που χάρισαν στο σχολείο τους κάνοντας υπερήφανους τους καθηγητές/τριες και τους γονείς τους! Πάντα άξιοι να είναι και να διακρίνονται! Ο προπονητής - καθηγητής τους: Κούτρας Γεώργιος. Στη Μαθητιάδα παρευρέθηκε και ο Περιφερειακός Διευθυντής Νοτίου Αιγαίου Καραγιάννης Βασίλειος.
Δημοσίευση άρθρου στη Ροδιακή - Ημερομηνία 28/06/2017 19:10
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-2018
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ
ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΘΙΩΝ ΡΟΔΟΥ
Ρόδος 12-12-2017
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019
Το Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου Δημιουργεί
(30 Ιανουαρίου 2019)
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου το εξωσχολικό πρόγραμμα STEM powering Youth (4ος κύκλος). Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από το μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό Επιστήμη - Επικοινωνία “SciCo” (από το Science Communication), με την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής και την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.
Στόχος του προγράμματος είναι να φέρει σε επαφή τη σχολική κοινότητα με την τοπική κοινωνία, καλλιεργώντας τη δημιουργική σκέψη των μαθητών, δίνοντας τους ώθηση να διερευνήσουν προβλήματα του τόπου τους και να δώσουν καινοτόμες λύσεις χρησιμοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία.
Οι μαθητές που παρακολούθησαν (δωρεάν) το πρόγραμμα, μετά από έναν κύκλο γεμάτο με ταξίδια στο φεγγάρι, έξυπνες πόλεις, ψηφιακές και εκθετικές τεχνολογίες, προσπάθησαν μέσω των project τους να δώσουν λύσεις σε προβλήματα της κοινωνίας μας. Ανταποκρινόμενοι πλήρως με τους στόχους του προγράμματος, ανέπτυξαν την απαιτούμενη επιστημονική σκέψη στην επίλυση προβλημάτων και τη πρακτική εφαρμογή της δημιουργικότητας τους. Γεμάτοι ζήλο και υπομονή, αντλώντας έμπνευση από τις γνώσεις που απόκτησαν και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Σαράντη Παναγιώτη, δημιούργησαν καινοτόμες κατασκευές (project), που προσδοκούν να δώσουν λύση σε θέματα οδικής ασφάλειας και όχι μόνο.
Το πρώτο project που παρουσίασαν τα παιδιά έχει ως θέμα την «Απαγόρευση οδήγησης σε περίπτωση που ο οδηγός είναι μεθυσμένος». Οι μαθήτριες, Τσαμπίκα-Χριστίνα Χατζηαντωνίου, Τσαμπίκα Κεφάλα και Σταματία-Παναγιώτα Γρηγορίου, ελπίζουν πως με την εφαρμογή αυτού του project στην πράξη θα μειωθούν σημαντικά τα τροχαία δυστυχήματα με εμπλεκόμενους οδηγούς που έχουν καταναλώσει αλκοόλ.
Στο δεύτερο project που παρουσίασαν τα παιδιά , Κλετίς Σάρκα και Μιχάλης Γρηγοράς, έχει ως θέμα «Απαγόρευση οδήγησης μηχανής σε περίπτωση που ο οδηγός δεν φορέσει το κράνος του». Οι μικροί μαθητές προβληματιζόμενοι από το γεγονός ότι κάθε χρόνο πολλοί δικυκλιστές χάνουν τη ζωή τους ή μένουν ανάπηροι γιατί δεν φορούσαν το κράνος τους, προτείνουν αυτή την κατασκευή έτσι ώστε να αναγκάζουν τον οδηγό του δικύκλου να φορέσει το κράνος του.
Στο τρίτο project οι μαθητές Ιωάννης-Εφραίμ Σαράντης, Μιχάλης Διακοσταματίου και ο Δημήτρης Στελλάς, προτείνουν το «Έξυπνο φανάρι σε περίπτωση διέλευσης ασθενοφόρου». Σε αυτό το έργο παρέχεται η δυνατότητα στον οδηγό του ασθενοφόρου να αλλάζει τη φωτεινή σηματοδότηση. Όταν το ασθενοφόρο πλησιάζει σε διασταύρωση με φωτεινούς σηματοδότες και στην λωρίδα του υπάρχει αναμμένο το κόκκινο φανάρι, ο οδηγός του ασθενοφόρου πιέζοντας ένα κουμπάκι ασύρματα, θα ρυθμίζονται οι φωτεινοί σηματοδότες δίνοντας προτεραιότητα στο ασθενοφόρο. Με αυτό τον τρόπο θα διευκολύνεται η διέλευση του ασθενοφόρου.
Το τέταρτο project έχει ως θέμα «Αυτόματη ταΐστρα σκύλων». Οι μαθητές Βασίλης Φαρμακίδης, Ελευθέριος Παπαελευθερίου και ο Σταμάτης-Μανόλης Κιόττου, έφτιαξαν αυτή την κατασκευή για να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες των κατοικιδίων εξ’ αποστάσεως, να ταΐζουν το σκύλο τους σε χρονικά διαστήματα που εκείνοι επιθυμούν, μέσω εφαρμογής από το κινητό τηλέφωνό τους.
Στο πέμπτο project οι μαθητές: Δημήτριος-Χρήστος Χατζηαντωνίου, Κωνσταντίνος-Χρήστος Σαββιού και ο Στυλιανός Βεΐσάκης έφτιαξαν ένα «Συναγερμό σε περίπτωση καπνού ή διαρροής υγραερίου στο σπίτι».
Σε περίπτωση που ανιχνευθεί καπνός ή υγραέριο στο σπίτι, αυτόματα ηχεί μια σειρήνα , και ενεργοποιείται ο εξαερισμός. Ταυτόχρονα δίνεται η εντολή να κλείσει η παροχή του φυσικού αερίου στο σπίτι.
Όλα τα έργα έχουν αναρτηθεί με φωτογραφίες video και επιπλέον πληροφορίες στη πλατφόρμα του OSOS (Open Schools for Open Societies) στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://portal.opendiscoveryspace.eu/el/osos/projects
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και μας θυμίζουν ότι η επιστήμη ξεκινάει πάντα από τη χαρά της δημιουργίας, της ανακάλυψης και της συνεργασίας!
ΡΟΔΙΑΚΗ
https://www.rodiaki.gr/article/408146/to-gymnasio-kalythiwn-rodoy-prwtoporei
STEM - Ευχαριστήριο
(19 Μαρτίου 2019)
Συγχαρητήρια
(28 Μαρτίου 2019)
Συγχαρητήρια στο εκπαιδευτικό Σαράντη Παναγιώτη από το Σύλλογο των εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Καλυθιών Ρόδου, για την εξαιρετική διάκριση και την προσπάθεια που καταβάλλει καθημερινά στην σχολική πράξη!!
Συγχαρητήρια στις μαθήτριες της Β΄ τάξης του Γυμνασίου: Γρηγορίου Σταματία-Παναγιώτα, Κεφάλα Τσαμπίκα και Χατζηαντωνίου Τσαμπίκα-Χριστίνα, για την προσπάθεια τους να βελτιώνονται και να προοδεύουν στην σχολική τους πορεία!!
Απαγόρευση οδήγησης σε περίπτωση που ο οδηγός είναι μεθυσμένος - Ρόδος
https://portal.opendiscoveryspace.eu/en/osos_authoring_tool/view/851805/847214
Καλημέρα στην ομάδα του 4ου κύκλου!
Διανύοντας τον 5ο κύκλο του STEMpowering Youth, με ασφάλεια μπορούμε να πούμε πως τα δύο χρόνια υλοποίησης του προγράμματος έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες μας! Το πρόγραμμα μας πλέον αποτελεί μια οργανωμένη προσπάθεια εκπαιδευτικών που εισάγει μια νέα ματιά στην εκπαίδευση και οι ιστορίες που μοιραστήκατε μαζί μας από τα μαθήματα, τα παιδιά και την εξέλιξη τους, το αποδεικνύουν καθημερινά.
Ο 4ος κύκλος έληξε αισίως, με 49 μαθητικές κατασκευές, κάθε μια από τις οποίες αποτυπώνει μια τοπική ιστορία, μια ιδέα και μια έρευνα με νεανική ματιά!
Η απόφαση μας ήταν δύσκολη. Τρεις εβδομάδες συναντήσεων χρειάστηκαν να γίνουν με την κριτική επιτροπή από τους φορείς του προγράμματος και εξωτερικούς συνεργάτες, για να καταλήξουμε στην τελική τριάδα των κατασκευών που προκρίνονται σ αυτό τον κύκλο. Με χαρά θα ήθελα να σας ανακοινώσω ότι οι κατασκευές που προκρίνονται είναι οι εξής:
ArTUNEino: Το μουσικό αφτί - Ληξούρι Κεφαλλονιάς
Parking Assistant App - Κομοτηνή
Αυτόματο Αλκοτέστ για αυτοκίνητα - Ρόδος
Υπήρχαν πολλές, ιδιαίτερες και πολυδουλεμένες κατασκευές, αλλά έπρεπε κάποιες να προκριθούν. Επίσης χαιρόμαστε ιδιαίτερα που μέσω του προγράμματος σας δόθηκε η δυνατότητα να λάβετε μέρος και σε άλλους διαγωνισμούς με τις κατασκευές σας.
Σας ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη δουλειά, για μας είστε όλοι SciCos και νικητές!
Ευχαριστούμε,
Η ομάδα της SciCo
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-2020
Τοποθέτηση ταμπλό μπασκέτας στο Γυμνάσιο Καλυθιών
(11-6-2020)